Stedin

Reduceren van de CAIDI (Customer Average Interruption Duration Index) bij Stedin

Uitdaging

De CAIDI (gemiddelde onderbrekingsduur) kent een neerwaartse trend, maar loopt achter op de doelstelling.

 

Aanpak

Verder reduceren van de CAIDI door onderstaande verbeterinitiatieven tijdens de zomerperiode:

 

  • Doorvoeren procesverbeteringen:

  1. Verbeterd communicatieprotocol
  2. Oplossen storing met groter team
  3. Versnelde storingslocalisatie

  • Extra analyse op aanrijtijden: “wat is er nodig om de aanrijtijd onder de 30 minuten te krijgen?”
  • Optimalisatie zomer planning: vakanties vs. voldoende spreiding in de regio

Onderscheidend vermogen:

  • Commitment en focus vanuit regiomanagement
  • Oplossingen uitgewerkt in samenspraak met uitvoerenden
  • Implementatiessessies door project en mensen vanuit operatie
  • Resultaat van verbeteringen wordt gemeten
  • Uitgebreid communicatieplan naar Stedin organisatie waarin successen gedeeld worden
Gilles Quak
Een ding is zeker.
Er kan meer dan je denkt.
Bel Gilles Quak 06-10494310
Abonneren
op nieuws?