ANALYSE OPDRACHT
Projectmanagers, adviseurs, consultants en andere opdrachtnemers werken voor verschillende klanten in een scala van sectoren. Ook beschikken opdrachtnemers over een aantal specialismen of beheersen zij bepaalde project- en of procesmethoden om de klant zoveel mogelijk waarde te bieden.
Opdrachtnemers komen dus met veel klanten in aanraking en de omgeving waarin zij werken is continue aan verandering onderhevig. Wat echter in alle situaties hetzelfde blijft, is dat een opdrachtnemer wordt aangesteld om een bepaald resultaat te leveren op basis van de gestelde klantvraag.
Cruciaal in het werk van een consultant, adviseur, projectleider of andere opdrachtnemers is het daadwerkelijk begrijpen en doorgronden van de vraag van een klant. De vraag achter de vraag begrijpen, met andere woorden: wat is het te bereiken effect van de klant? Een goede voorbereiding is het halve werk is hierbij het leidende credo.
NA DE TRAINING...
- Kun je een gestructureerde analyse van de opdracht maken.
- Kun je gestructureerd terugkoppelen en je klant meenemen in je denkproces. Dit dient als eerste vertrekpunt voor een aanscherping van de analyse en het gesprek met de klant.
- Een professionele en kritische houding ontwikkelen naar de klant en de klantvraag.
- Het leggen van een basis voor vertrouwen en samenwerking tussen jou en de klant.
- Opstellen en geven van een Confirmation Brief, Analyse Opdracht en Back Brief.